Algemene Voorwaarden
Artikel 1 – Algemeen
De algemene voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Esse Netherlands Retail B.V. en een client waarop Esse Netherlands Retail B.V deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Handelend onder de naam: Esse Netherlands Retail B.V.
Vestigingsadres: Havenstraat 2 1271 AE Huizen
Bereikbaarheid: Maandag t/m vrijdag van 09:30 tot 17:00
Telefoonnummer: 06 58 85 47 69
E-mailadres: huizen@esseskincare.com
KvK-nummer: 91970075
Btw-identificatienummer: NL865835068B01
Artikel 3- Inspanningen schoonheidssalon
1. De huidspecialisten van Esse Netherlands Retail B.V. zullen de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenkomstig met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
2. De client zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan huidspecialiste worden medegedeeld.
3. De huidspecialisten van Esse Netherlands Retail B.V. zijn niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de cliënt is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
4. De huidspecialisten van Esse Netherlands Retail B.V. zullen de cliënt inlichten over de financiële consequenties van de wijziging van de behandeling.
Artikel 4 – Afspraken
1. De cliënt moet verhindering van een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 48 uur voorafgaand telefonisch aan de afspraak aan Esse Netherlands Retail B.V. melden.
2. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Esse Netherlands Retail B.V. 50% van de afgesproken behandelprijs aan de cliënt door berekenen.
3. Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt mag de huidspecialist de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de cliënt door berekenen.
4. Indien de cliënt meer dan 15 minuten later dan de afgesproken tijd in de salon aankomt, mag de huidspecialist de gehele afspraak annuleren en 50% van de behandelprijs aan de cliënt door berekenen.
5. Esse Netherlands Retail B.V. moet verhindering van een afspraak zo spoedig mogelijk voorafgaand aan de afspraak aan de cliënt melden.
6. Beide partijen hoeven zich niet aan de verplichtingen van artikel 4.1 tot en met 4.5 te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.
Artikel 5 – Persoonsgegevens & Privacy
1. De cliënt voorziet de huidspecialist vóór/bij de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan de huidspecialiste aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen.
2. De huidspecialist neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op middels een Microsoft Form en verwerkt deze in het klantenbestand van MijnSalon.
3. Esse Netherlands Retail B.V. behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
4. Esse Netherlands Retail B.V. zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.
5. De huidspecialist is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling.
6. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
7. De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak de huidspecialist verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
Artikel 6 – Betaling
1. Esse Netherlands Retail B.V. vermeld alle prijzen van de behandelingen en de producten zichtbaar in de salon en website.
2. De gemelde prijzen zijn inclusief 21% BTW.
3. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig tijdens de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.
4. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant of per pin te voldoen.
Artikel 7 – Levering en uitvoering
1. Esse Netherlands Retail B.V. zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgeleverd ,ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.
5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust op Esse Netherlands Retail B.V. tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 8 – Aansprakelijkheid
1. Esse Netherlands Retail B.V. is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook ontstaan doordat de huidspecialist is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden en vrijetijdsbesteding.
2. Esse Netherlands retail B.V. is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal, of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegebracht naar de salon
Artikel 9 – Herroepingsrecht
1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Artikel 10 – Kosten in geval van herroeping
1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.
3. Deze garantie vervalt indien, indien: – De cliënt op de hoogte is gebracht door de huidspecialist over het resultaat van de behandeling en de tijdsduur van het effect van de behandeling of producten; – De cliënt andere producten dan door de huidspecialist geadviseerde producten heeft gebruikt; – De cliënt de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd; – De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd; – De cliënt de producten niet volgens het advies van de huidspecialist heeft gebruikt; – De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
4. Na een behandeling kan de huid een reactie geven. De cliënt wordt hiervan op de hoogte gebracht tijdens de behandeling.
Artikel 11 – Klachtenregeling
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Artikel 12- Beschadiging en/of diefstal
1. Esse Netherlands Retail B.V. heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien, de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt.
2. Esse Netherlands Retail B.V. meldt diefstal altijd bij de politie.
Artikel 13- Behoorlijk gedrag
1. De cliënt behoort zich in de salon te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen.
2. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de huidspecialist van Esse Netherlands Retail B.V. het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren zonder verdere opgaaf van reden.
3. Bij Esse Netherlands Retail B.V. wordt gewerkt volgens de hygiëne regels van de HAM code van schoonheidsspecialisten.
4. Er wordt van de cliënt verwacht dat zij zich houden aan de persoonlijke hygiëne regels.
Artikel 14 – Recht
1. Op elke overeenkomst tussen Esse Netherlands Retail B.V. en de cliënt is het Nederlandse recht van toepassing.
2. De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van Esse Netherlands Retail B.V (www.esseskincare.nl).
3. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van de algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.
4. Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.
Artikel 15 – Geheimhouding
1. De huidspecialist is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft mede gedeeld tijdens de behandeling.
2. Informatie geld als vertrouwelijk als dit door de cliënt is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
3. De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak de huidspecialist verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.